Karijini National Park - Reisverslag uit Pilbara, Australië van Nadine - WaarBenJij.nu Karijini National Park - Reisverslag uit Pilbara, Australië van Nadine - WaarBenJij.nu

Karijini National Park

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

24 April 2023 | Australië, Pilbara

De laatste bestemming van de Westkust tour was het Karijini National Park. Dit is het tweede grootste Nationaal Park van Australië. Hier hebben we verdeeld over twee dagen vijf verschillende hikes gemaakt. Het is een prachtig park waar je je telkens verwonderd om de schoonheid van de omgeving, de rotsformaties en de kleuren. Soms zaten er smalle stukjes bij waar je over heen moest lopen of klauteren. Mijn favoriete hikes waren Knox Georg en Dales Gorge met een schitterend meertje.

Tijdens deze dagen hebben we overnacht op het Karijini Eco Retreat wat door Aboriginals wordt gerund en zich midden in het National Park bevindt.

In mijn vorig verslag had ik gezegd dat er op 20 april om 11.28 uur in Australië een eclips zal zijn die je het duidelijkste kan zien in Exmouth. Op het moment dat de eclips plaats vond waren wij alweer op de terugweg naar Perth. De gids heeft speciaal een stop gemaakt zodat we hiervan ook iets konden meekrijgen. Toen we zaten te wachten had ik opeens het idee dat er iets in de lucht veranderde, maar zag op dat moment niks. Kort daarop zei iemand dat de maan in de zon stond wat duidelijk te zien was. Heel even was er ook een rode gloed aanwezig. Ik vond het bijzonder dat ik dit mocht meemaken.

Verslag uit: Australië, Pilbara

Nadine

Actief sinds 15 Sept. 2009
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 10344

Voorgaande reizen:

12 Maart 2023 - 07 Juni 2023

My Australian Dream

Landen bezocht: