From West to East - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Nadine - WaarBenJij.nu From West to East - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Nadine - WaarBenJij.nu

From West to East

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

03 Mei 2023 | Australië, Airlie Beach

Nadat de Westkust tour erop zat verbleef ik nog enkele dagen in Perth. Daarna was het tijd om Western Australia te verlaten om door te gaan naar de Oostkust. Eerste bestemming, Cairns.

Van te voren wist ik niet zo goed wat ik van Cairns moest verwachten, ondanks dat het een kleine plaatsje is en er niet zo veel te bezichtigen valt, vond ik het er toch gezellig. De dagen dat ik hier was heb ik voor mijn doen alles op het laatste moment besloten en mijn reisschema wat aangepast omdat ik langer wilde blijven.

Iedere dag ben ik op pad geweest om wat van de omgeving te zien. Zo heb ik een dagtour naar Cape Tribulation gemaakt. Dit is waar het Daintree Rainforest de oceaan ontmoet. Het Daintree Rainforest is trouwens het oudste regenwoud ter wereld. Het was een leuke excursie in een mooi gebied en waarbij we ook nog krokodillen zijn gaan spotten op de Daintree River.

De volgende dag ben ik gaan snorkelen op Fitzroy Island. Verder ben ik naar het toeristische hippiedorpje Kuranda geweest waarbij ik een mooi uitzicht had vanuit de kabelbaan over het regenwoud. And last but not least heb ik toch besloten om te gaan duiken in het Great Barrier Reef. Het was in eerste instantie eigenlijk de bedoeling om te snorkelen. Een van de crew leden heeft mij toch overgehaald om een introductie duik te maken, want voor ik het wist lag ik met uitrusting en al in het water. Ik ben blij dat ik het heb gedaan. Het koraal was mooi en zag vissen in allerlei kleuren waarvan ik het bestaan niet afwist.

Toevallig kwamen Majorie, van de eerste camping trip, en ik er achter dat we tegelijkertijd in Cairns waren en heb met haar bijgekletst. Onverwachts kwam ik ook Ilze tegen toen ik in Kuranda was. Met haar heb ik later afgesproken toen we allebei in Towsville waren. Voordat ik Cairns verliet ben ik er naar de kapper geweest. Daarna ben ik met de Greyhound naar Townsville gegaan. Een niet hele bijzondere stad, misschien schilde het omdat ik er op een zondag was. Heb er een zondags markt bezocht, langs de esplanade gewandeld en onverwachts aan mijn conditie gewerkt door naar Castill Hill Lookout te gaan. Ik moest behoorlijk wat trappen lopen waar geen eind aan leek te komen. Eenmaal op de top, bleek dat het 1300 treden waren.

Na Townsville ben ik verder gereisd naar Airlie Beach waar ik een dag naar de Whitesundays ben geweest met het bekende Hill Inlet Lookout and Whitheaven Beach. Wederom een geweldig uitzicht. Hier hadden we ook tijd om te snorkelen wat ik misschien nog wel indrukwekkender vond dan het Great Barrier Reef, omdat ik op een gegeven zo dicht boven het koraal zwom dat ik ''bang'' zou zijn om het aan te raken.

Een grappig weetje. Bij de Whitesundays is een deel van de Pirates of the Caribbean film opgenomen. De bedoeling was om dit in 3 dagen te doen, maar omdat ze niet wisten dat het getij snel veranderd duurde dit 3 weken. Dit voor een shot van 30 seconde in de film.

Na een paar dagen Airlie is het tijd om met de nachtbus verder te reizen naar Hervey Bay.

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Nadine

Actief sinds 15 Sept. 2009
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 10349

Voorgaande reizen:

12 Maart 2023 - 07 Juni 2023

My Australian Dream

Landen bezocht: