Western Australia - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Nadine - WaarBenJij.nu Western Australia - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Nadine - WaarBenJij.nu

Western Australia

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

17 April 2023 | Australië, Exmouth

Wat ik tot nu toe van Western Australia heb mogen zien is geweldig, ik krijg hier meer een outback gevoel van. De natuur is ruwer, ongerepter en heeft mooie stranden met cristal blue water. Ik heb verschillende prachtige zonsondergangen gezien en de staat heeft kleine knusse (toeristische) plaatsjes.

Het duurde wel even voor wanneer ik mijn draai in de groep had gevonden. Ondertussen kon ik gelukkig wel van al het moois genieten wat we onderweg tegen kwamen en deden.

Op de eerste dag zijn we gaan sandboarden in Lancelin en hebben we in Nambung de Pinnacles desert bezocht. Dit zijn limestone formaties van duizenden jaren oud. Vond het bijzonder om daar door te lopen.

De volgende dag hadden sommige een zeehonden excursie geboekt, diegene die dit niet deden waaronder ik hadden vrije tijd in Jurien Bay. Later de dag zijn we naar Hutt Lagoon gegaan, a pink lake. Dit is een van de zoutmeren van Australië waar het water het meest roze is. De intensiteit van de roze kleur wordt mede bepaald door de algen die er in leven, wat weer wordt beïnvloed door o.a. de temperatuur.

We hebben enkele mooie hikes gemaakt in het Kalbarri N.P. wat geweldig was. Zulke mooie ruwe natuur, de kleuren van de rotsformaties en de uitzichten. Gewoonweg prachtig.

De volgende stop tijdens de reis was het Monkey Mia Resort. Had van te voren eerst mijn twijfels hoe het resort zou zijn, maar het bleek een echt resort te zijn al verbleven wij in dorms die ook goed waren. Het resort staat bekend om zijn dolfijnen. Deze zwemmen vlakbij het strand waar ze ook geobserveerd worden. Ze laten ze in hun natuurlijke habitat. Zo moet de mens o.a. een bepaalde afstand houden en mogen ze niet worden gevoerd. Ergens ook tegenstrijdig want we hadden hier een dolphin experience waarbij we nog dichterbij de dolfijnen konden komen. Zo krijgen ze op een bepaald tijdstip een snack. Elke keer is het afwachten hoeveel er zullen komen, wij hadden er drie gezien.

De dagen erna verbleven we in Coral Bay en in Exmouth. Het waren meer rustige dagen wat prima was maar wat ik op een manier ook jammer vond, want had graag wat meer van de omgeving gezien. Wat ook mee speelde is dat er in Noord West Australië een cycloon was waardoor wij enkele dagen veel wind ervaarden en de Excursie Manta Ray die ik zou doen niet door kon gaan. Kon wel een dag snorkelen en heb er buggy tour gedaan wat ik tof vond om door de zandduinen te rijden.

In Exmouth is er op 20 april een eclips te zien waar ze rond de 50.000 bezoekers verwachten in een dorpje waar 3000 mensen wonen. De eclips die nu voorkomt is 40 jaar geleden voor het laatst gezien. Een paar dagen voordat wij er waren was het eigenlijk nog rustig al waren ze wel met de voorbereidingen bezig.

Verslag uit: Australië, Exmouth

Nadine

Actief sinds 15 Sept. 2009
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 10348

Voorgaande reizen:

12 Maart 2023 - 07 Juni 2023

My Australian Dream

Landen bezocht: