Byron Bay, Port Maquarie and Newcastle - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Nadine - WaarBenJij.nu Byron Bay, Port Maquarie and Newcastle - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Nadine - WaarBenJij.nu

Byron Bay, Port Maquarie and Newcastle

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

18 Mei 2023 | Australië, Newcastle

Iedereen die ik sprak over Byron Bay is er enthousiast over. Een gezellige plaats waar een relaxte sfeer hangt in een mooie omgeving. Ik moet zeggen dat het klopt, want ook ik vind het een toffe plek.

Ik heb hier fijne dagen gehad. Het hostel was goed, aardige kamergenoten en medereizigers ontmoet. Naast van het plaatsje zelf te hebben genoten, heb ik gewandeld naar het lighthouse van Byron Bay. Hier heb je het meest Oostelijke punt van het vasteland van Australië met tevens wederom een mooi uitzicht over de streek. De plaats staat ook bekend om het surfen, wat ik ben gaan doen nu we er toch zijn.

Met een excursie ben ik naar het Hinterland geweest waar we enkele watervallen hebben bezocht. Bij een waterval zag je duidelijk de schade van een storm van vorig jaar waar het water tot 10 meter hoog kwam. Zo'n hevige storm komt volgens de gids ongeveer 1x in de 50 jaar voor.

Daarna gingen we naar The Rainbow Temple. Dit is eigenlijk het levenswerk van de authentieke man Guy die hier al 42 jaar aan bezig is. Een bijzondere tempel en helemaal zelfvoorzienend midden in het woud. Na de tempel gingen we glimwormen bezoeken in een grot. Ik dacht dat dit op een andere plaats zou zijn maar dit bleek ook bij de tempel te zijn. Guy kwam hier per toeval achter nadat hij op zoek was naar water. De tunnel was nog best groot. Het was grappig om de glimwormen te zien. Grappig weetje, het is niet de worm zelf die glimt, maar hun poep.

De volgende bestemming was Port Maquarie waar ik het Koala Hospital heb bezocht. Een klein ziekenhuis waar gewonde Koala's worden opgevangen en sommige terug de natuur ingaan.

Vervolgens ben ik naar Newcastle gereisd. Ik heb er gewandeld langs de kust, een tentoonstelling in een voormalige gevangenis bezocht en ben ik naar het Blackbutt Nature Reserve gegaan. Dit is een Natuurreservaat net buiten Newcastle waar je door het bos kan wandelen en er een gedeelte is (soort van dierenboerderij) waar je Australisch dieren kan zien. O.a. Koala's, wombats, vogels, lizards, etc.

Nu ik meer naar het zuiden ga merk ik dat het iets frisser begint te worden, de herfst langzaam op komst is en kan de korte broek onderin de tas.

Verslag uit: Australië, Newcastle

Nadine

Actief sinds 15 Sept. 2009
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 10333

Voorgaande reizen:

12 Maart 2023 - 07 Juni 2023

My Australian Dream

Landen bezocht: