Canberra - Reisverslag uit Canberra, Australië van Nadine - WaarBenJij.nu Canberra - Reisverslag uit Canberra, Australië van Nadine - WaarBenJij.nu

Canberra

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

01 Juni 2023 | Australië, Canberra

De afgelopen twee dagen heb ik in de hoofdstad Canberra doorgebracht. De meeste die ik er over sprak waren niet echt enthousiast al vond ik het zelf een prima stad om een paar dagen te vertoeven.

Je merkt dat het een jonge stad is die erg ruim en rustiger aan voelt met zijn brede wegen en lanen. Het is omgeven door veel natuur en midden in de stad heb je het grote meer Lake Burley Griffin.

Tijdens deze dagen heb ik veel musea bezocht. Zo ben ik naar het Australian War Memorial museum gegaan wat gaat over alle oorlogen waar de Australiërs hun steun hebben gegeven. Een enorm groot museum waar je uren kan doorbrengen.

Ook het Old Parliament House is erg groot. Tot 1988 zat hier het parlement. Nu kom je er meer te weten over het politieke verleden, wordt er verteld hoe de regering in elkaar zit en kon ik zien waar ze vroeger onder andere vergaderden e.d.

Er recht tegenover heb je het huidige parlementsgebouw zitten wat een bijzondere vorm heeft. Hier kon ik ook een kijkje nemen en heb ik een kamer zitting bijgewoond. Wel leuk om een keer meegemaakt te hebben. In dit gebouw hangt een Nederlandse klok uit 1792. Dit is een geschenk van de Nederlandse regering voor het nieuwe parlementsgebouw wat sinds 1988 in gebruik is.

In het National Gallery of Australia waren mooie kunstwerken te bezichtigen. Het heeft tevens de grootste Aboriginal kunstwerken ter wereld.

Over hoe de hoofdstad is ontstaan ben ik meer te weten gekomen in het National Capital Exhibition. Toen er was besloten dat Canberra de nieuwe hoofdstad zou worden werd er in 1911 een inschrijving gehouden voor een stadsontwerp die uiteindelijk toch door Walter Burley Griffin is gewonnen.

Gisterenavond deed het toch even raar toen plotseling het brandalarm af ging in het hostel. Iedereen ging meteen naar beneden om verder af te wachten. Gelukkig was het vals alarm en bleek dat er iemand op de kamer had gerookt.

Vannacht neem ik de de bus naar Melbourne. De plaats waar ik mijn Australisch avontuur begon en de reis zal eindigen voordat ik terug naar Nederland vlieg.

Verslag uit: Australië, Canberra

Nadine

Actief sinds 15 Sept. 2009
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 10332

Voorgaande reizen:

12 Maart 2023 - 07 Juni 2023

My Australian Dream

Landen bezocht: