Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Nadine - WaarBenJij.nu Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Nadine - WaarBenJij.nu

Perth

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

07 April 2023 | Australië, Perth

Afgelopen week was ik in een van de meeste grootste afgelegen steden ter wereld, Perth. Ondanks dat het een paar miljoen inwoners heeft voelt het centrum compact aan en heb ik niet het idee dat ik in een miljoenen stad ben. In eerste instantie wist ik niet goed wat ik van de stad moest vinden, maar na een tijdje vond ik dat het toch zijn charmes had en vind ik het een leuke stad. Vooral Elizabeth Quay vond ik gezellig. Ook Kings Park vond ik super. Een enorm groot mooi park met een uitzicht over de stad wat vooral bij zonsondergang prachtig is. Net buiten het centrum heb je het Heirisson Island Kangaroo Sanctuary. Je kan door dit soort van reservaat wandelen en kangoeroes onderweg tegen komen, op afstand heb ik er een gespot.

Tijdens deze week heb ik veel opgetrokken met de medereizigers van de camping trip waarvan de meeste ook nog in Perth verbleven. Langzaam werd de groep kleiner, omdat ieder zijn reis verder voorzette.

Zo zijn we naar een Australian football game geweest. De enige twee teams van de westkust (Fremantle en de West Eagles Coast) speelden tegen elkaar wat bijzonder was en waardoor het stadion bijna was uitverkocht (57000 bezoekers). Een leuke ervaring, de sfeer was gezellig en gemoedelijk zowel voor, tijdens en na de game.

Naast wat sportieve cultuur te hebben bijgewoond heb ik deelgenomen aan een yogales die in het park vlakbij het hostel werd gehouden.

Naast Perth heb ik veel van de omgeving gezien. Ik ben een dag naar Rottnest Island geweest wat bekend staat om zijn quokkas,kleine schattige buideldiertjes. Tevens is het een prachtige eiland met kleine knusse strandjes. Per fiets heb ik eiland verkend wat soms nog best pittig was met de heuvels en de wind die er was.

Verder ben ik naar de stranden Cottesloe en Scarbourgh geweest. Bij de laatste waren we gisteren voor een prachtige zonsondergang vanaf een heuvel. Toevallig was er een wekelijkse food market waar we een hapje hebben gegeten.

Fremantle is een tof stadje waar je terug de tijd in gaat en de sfeer relaxed is. Ik heb er Fremantle Prison bezocht wat indrukwekkend was. Zo hebben de veroordeelden onder erbarmelijke omstandigheden geleefd tot de gevangenis eind oktober 1991 sloot. Nog niet zo lang gelden dus. In enkele cellen vind je mooie muurtekeningen.

De laatste dag in Perth vandaag. Het is Goede Vrijdag en dan is hier op een paar dingen na alles gesloten. Dit is even aanpassen, omdat we dit in Nederland niet kennen. We kwamen toevallig een zaakje tegen wat toch open was waar ik met Majorie, Andrew, Paul en Jill nog een hapje ben gaan eten. Morgen ga ik met een tour de verdere westkust ontdekken waar ik erg benieuwd naar ben.

Verslag uit: Australië, Perth

Nadine

Actief sinds 15 Sept. 2009
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 10346

Voorgaande reizen:

12 Maart 2023 - 07 Juni 2023

My Australian Dream

Landen bezocht: